ARKIV

27. nov. 2012

Hald hovedgaard.....

......ligger smukt placeret for enden af en allé. Når man kommer for enden af allén bliver man mødt af et stengærde og en smuk hvid gammel Hovedgaard.

Stedet har for mig altid været magisk. Det ligger en kort køretur fra mit barndomshjem, og jeg har været der et hav af gange. Nogle gange for at gå en tur videre ud til Hald Ruin, andre gange til bogdag på selve hovedgaarden, og engang var jeg endda med til at spille amatørskuespillet Haldspil.

Nu skal det også være min arbejdsplads - min praktikplads i 13 uger - fra begyndelsen af det nye år. Jeg glæder mig helt vildt. Hald Hovedgaard fungerer i dag som en kultur- og litteraturinstitution. Der afholdes både kursus- og forfatterperioder derude, og der udgives bøger. Lige noget for mig.

Stedet emmer af historie, litteratur og inspiration. Der er fyldt med spændende rum, som kalder på at blive udforsket. Lige fra den støvede gamle kælder til den smukke riddersal og den fine havestue. Fra riddersalen og havestuen er der udsigt til haven. En stor gammel have med kæmpe egetræer, et fint lille havebassin, et havehus og et væld af fine planter og blomster.

Hald Hovedgaard ligger ved begyndelsen til det skønneste område, Dollerup Bakker. Så foruden kultur og litteratur er der rig mulighed for at blive fyldt op med smukke gåture og frisk luft.

Frisk luft skal jeg nok få rigeligt af, når jeg skal i praktik derude, for jeg skal nemlig cykle de 11 kilometer derud, og så skal jeg jo også lige hjem igen. Men jeg har jo min mors cykel med hjælpemotor, så endnu engang hurra for den.

Jeg skal varetage flere forskellige arbejdsområder, som jeg glæder mig vildt til at komme i gang med. Men det må i vente med at høre om, indtil jeg ved noget mere. Mest af alt glæder jeg mig til at komme i gang med at arbejde, have kollegaer og en hverdag med rutiner.

Billedet er lånt her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar